직장인 난중일기

일빵빵 스토리가 있는 영어회화_41일 본문

영어회화/일빵빵 스토리가 있는 영어회화_1

일빵빵 스토리가 있는 영어회화_41일

SStarter 2020. 5. 14. 07:55

일빵빵 스토리가 있는 영어회화_41일






1-41강 주요표현 정리


1> That's not what ~


That's not what we order.

그건 우리가 주문한게 아니예요.


That's not what I said.

내가 말하는건 그게 아니야.


That's not what I thought.

내가 생각했던거랑 다른데.


That's not what I'm looking for.

내가 찾고 있는건 그게 아니야.




2> Are you nuts?

-  너 미쳤어?

Are you crazy? / Are you insane?





1-41강 기초 영어회화 패턴



I can't believe


- ~ 라니 믿을 수가 없어 / ~ 놀라워


I can't believe you said so.

네가 그렇게 말하다니 믿을수가 없어.


can't believe I failed the exam.

내가 시험을 망쳤다니 믿을 수가 없어.


can't believe I missed the train.

내가 기차를 놓쳤다니 믿을 수가 없어.


can't believe It's been 20 years.

20년이 흘렀더니 믿을 수가 없어.




빵빵 스토리가 있는 영어회화 1-41강 듣기

https://www.youtube.com/watch?v=dTxnr4qMzPg&list=PLD-Zq0ZTohleIMAPacAr3QIwO1Qr--tyT&index=45

Comments