직장인 난중일기

일빵빵 스토리가 있는 영어회화_27일 본문

영어회화/일빵빵 스토리가 있는 영어회화_1

일빵빵 스토리가 있는 영어회화_27일

SStarter 2020. 3. 25. 07:51

일빵빵 스토리가 있는 영어회화_27일






1-27강 주요표현 정리


1> in a sec(second)

- 곧, 금방 

= in a minute, in a moment 


He'll be in a sec.

그는 금방 올 거예요.

Do you have a sec.

잠깐 얘기 좀 나눌 수 있을까요?



1-27강 기초영어 회화 패턴


Do I have to ~

-  내가 ~ 해야 해?


Do I have to tell you?

내가 너한테 말해야 해?

Do I have to tell you (that) she was not pretty?

내가 너에게 그 여자애 별로였다고 얘기를 해애해?


Do I have to pay interest?

제가 이자를 지불해야 하나요?


Do I have to stand this?

내가 이걸 참아야 해?

Do I have to be patient?


Do I have to wear a tie?

내가 넥타이 매야 해?


Do I have to transfer here?

내가 여기서 갈아타야 해?

Do I have to get off here?

내가 여기서 내려야 해?


빵빵 스토리가 있는 영어회화 1-27강 듣기

https://www.youtube.com/watch?v=aqQChl9KhHQ&list=PLD-Zq0ZTohleIMAPacAr3QIwO1Qr--tyT&index=29


Comments